7 sposobów na poprawienie treści w celu lepszego SEO

Czy tracisz proste możliwości ulepszenia optymalizacji treści? Zapoznaj się z tymi 7 poprawkami, aby poprawić SEO. Każdy marketer Ci powie – tworzenie wysokiej jakości treści nie jest łatwym zadaniem, a uzyskanie odsłon, udostępnień i konwersji jest jeszcze trudniejsze. Jednak przydatne, angażujące i łatwe do znalezienia treści mają kluczowe znaczenie dla skutecznych strategii cyfrowych – więc od czego zacząć?

Definiowanie wysokiej jakości w tej przestrzeni polega zasadniczo na równowadze dwóch rzeczy: sztuki samego pisania i podejścia do optymalizacji. Każdy element treści zaprojektowany dla witryny Twojej firmy powinien być rozważony pod kątem SEO przed publikacją. Zastosowanie soczewki wyszukiwania nad strategią treści pomaga zapewnić, że tworzona treść wspiera nie tylko podróż klienta (punkt wyjścia dla strategii treści), ale także zapewnia oszczędność kosztów. Jak?

Skupienie się na SEO od samego początku może wspierać lepsze wyniki Google Adwords . Skutkuje to na przykład niższymi stawkami kosztu kliknięcia (CPC) w przypadku marketingu w płatnych wynikach wyszukiwania i oszczędność kosztów to coś, co dyrektorzy zawsze kochają. W tym artykule podzielimy się siedmioma wskazówkami, które pomogą Ci w pełni wykorzystać swoje treści.

1. Zapewnij świetną treść i strukturę

Zapewnienie doskonałej treści polega na planowaniu. Najpierw odrób pracę domową. Zastanów się, co Twój klient chce wiedzieć i gdzie jesteś (ekspert, który może zapewnić mu wartość). Stamtąd zdecyduj, co chcesz powiedzieć, gdzie, kiedy i jak Twoi klienci będą angażować się, a następnie opracuj swój plan. Kalendarz redakcyjny to świetny sposób na organizację i organizację. Wśród ciągłych zmian, które określają obecne środowisko konsumenckie, potrzebne będą zwroty, ale to nie powód, by nie planować.

Gdy masz już kalendarz, który określa Twoje potrzeby w zakresie treści, warto zadbać o to, by pisarze odnieśli sukces. Dobrą, standardową praktyką są szczegółowe zestawienia treści, które określają intencje użytkownika lub pytania, na które chcesz odpowiedzieć. Ważny jest również proces, poparty jasnymi i wyraźnymi rolami i obowiązkami. Eksperci w danej dziedzinie niekoniecznie są pisarzami; pisarze mogą być świetnymi redaktorami, ale samodzielna edycja jest problematyczna. Krótko mówiąc, upewnij się, że masz plan publikacji, który pozwoli Twoim ludziom robić to, co robią najlepiej.

Treści występują w wielu formach, a tworzenie treści w różnych formatach pomoże Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Zapoznaj się z tym artykułem , aby poznać 100 rodzajów treści, które możesz tworzyć (z przykładami). Pomijając format, Twoja struktura powinna być prosta i intuicyjna; wprowadzenie, po którym następuje treść (gdzie znajduje się główna treść) oraz konkluzja wyznacza standard. Prostym sposobem myślenia o tym jest podejście do treści wiadomości: powiedz to, co chcesz powiedzieć (wprowadzenie), powiedz to (treść) i powiedz to, co powiedziałeś (wniosek).

2. Pokaż swój układ trochę miłości

Myślałeś już o strukturze, ale czy brałeś pod uwagę wrażenia wizualne? Różnorodność wizualna jest kluczowym elementem wysokiej jakości komunikacji na różnych platformach i kanałach. Od układu tekstu i użycia białych znaków po nagłówki, akapity i obrazy, upewnij się, że przemyślałeś również wrażenia wizualne swojego klienta. Akapity i nagłówki z przejrzystym układem ułatwiają czytelnikom przeglądanie tekstu, a użycie podtytułów w całym tekście jeszcze bardziej uprości nawigację dla czytelnika.

Dobry, przejrzysty układ uzupełni intuicyjną strukturę, którą już zaplanowałeś. Pamiętaj jednak, że zdanie nie tworzy akapitu, bez względu na to, co myślisz o wyglądzie nowego zdania w nowej linii! Każdy akapit powinien dotyczyć jednego pomysłu lub tematu, zachowując zwięzłość i odsyłając do dalszych informacji na dany temat, gdziekolwiek ma to sens (więcej o linkach później!). Z perspektywy obrazu rada jest prosta: używaj ich.

7 sposobów na poprawienie treści w celu lepszego SEO

reklama

Obraz jest wart tysiąca słów, wykres słupkowy, wykres, diagram procesu, cytat o szczególnym znaczeniu, ze względu na zróżnicowaną wielkość czcionki i pismo… masz pomysł. Krótko mówiąc, używaj obrazów wszędzie tam, gdzie pomagają uprościć tematy i jako dobry sposób na rozbicie treści z dużą ilością tekstu. Zawsze, gdy używasz obrazów, pamiętaj o ich optymalizacji. Oto kilka prostych wskazówek:

  • Dodaj tekst alternatywny: wspierając ułatwienia dostępu dla klientów korzystających z pomocniczych czytników ekranu, tekst alternatywny pomaga również wyszukiwarkom w identyfikowaniu treści na Twojej stronie.
  • Zastosuj logikę do nazw obrazów: Nazwy plików obrazów powinny być czytelne i proste. Mogą być również używane jako tekst alternatywny.
  • Rozmiar ma znaczenie: chcesz, aby Twoja strona internetowa była prosta i elastyczna, aby zapewnić szybkie ładowanie stron. Przechowuj obrazy poniżej 500 KB, a rozmiary stron poniżej 5 MB.

 

3. Zoptymalizuj we właściwy sposób

Oczywiście obrazy nie są jedyną częścią Twojej strony, która wymaga optymalizacji. Zarysowana już struktura i układ daje wiele możliwości optymalizacji i odpowiednich rodzajów. W 2011 roku Google uruchomił aktualizację Pandy w celu wyeliminowania taktyk czarnego SEO. Co to dokładnie oznacza, to długa historia. Kliknij, aby zobaczyć podsumowanie przyczyn, tego, co wiemy o algorytmie i pełną oś czasu.

Używaj właściwych słów kluczowych i sojuszy tematycznych

Ale krótka wersja jest taka, że ​​taktyki black hat SEO to takie, które mają na celu zwiększenie pozycji witryny lub strony w wyszukiwarkach poprzez naruszenie wytycznych wyszukiwarek (pomyśl o brudnych sztuczkach, takich jak niewidoczny tekst, jako prosty przykład). Właściwe rodzaje optymalizacji są w rzeczywistości dość proste, więc nie trzeba być sprytnym. Gdy skupisz się na optymalizacji informacji o witrynie (pomyśl o tytule witryny, opisie witryny, opisach stron oraz formatach stron i tytułów), jesteś na dobrej drodze.

 

Chcesz, żeby wszystko było jasne i zwięzłe. Od pięćdziesięciu do 300 znaków powinien zawierać odpowiedni, czytelny opis treści w witrynie i każdej ze stron przy użyciu prostych i trafnych terminów. Długość to kolejny kluczowy aspekt optymalizacji, nie tylko w sekcjach informacji o witrynie. Google lubi długie artykuły, ale pamiętaj, że Twój klient powinien być w centrum Twojej strategii, więc zastanów się nad jego potrzebami i idź stamtąd.

 

Sugerujemy, aby temat zawierał co najmniej 300 słów, dzięki czemu można łatwo stworzyć artykuł zawierający 1000 słów. To, czego nie chcesz, to coś tak długiego, że odstrasza czytelników. Nikt nie chce czytać 2000 słów wypełniacza wypełnionego słowami kluczowymi (i znowu Google nie podziękuje za to). Twoje treści powinny stanowić wartość dla czytelnika i muszą odpowiadać Twoim celom.

 

4. Używaj właściwych słów kluczowych i sojuszy tematycznych

Mówiąc o słowach kluczowych, odrób pracę domową. Analizy SEO stanowią najlepszą reprezentację głosu klienta w czasie rzeczywistym, więc zanim zaczniesz pisać badania słów kluczowych, ma kluczowe znaczenie. Użytkownicy szukają różnych powodów. Dowiadując się, jakich terminów szukają Twoi odbiorcy i jakie intencje kryją się za ich wyszukiwaniem, możesz dostosować swoje treści, aby poprawić wyniki wyszukiwania.

Upewnij się, że używasz kombinacji długich słów kluczowych , a także nagłówków. Długie słowa kluczowe odnoszą się do intencji wyszukiwarek, a jednocześnie mają małą liczbę wyszukiwań, powiązaną niską konkurencję i wysoką konwersję. Z drugiej strony, terminy nagłówkowe to popularne słowa wyszukiwania reprezentujące szeroki temat.

 

Wracając do naszych poprzednich uwag na temat optymalizacji, używanie ukierunkowanych słów kluczowych wraz z prostymi zamiennikami i pokrewnymi terminami to łatwa wygrana. Algorytmy wyszukiwarek oceniają temat treści, rozpoznając słowa kluczowe treści, powiązane z nimi synonimy i powiązane terminy (wróćmy do Panda tutaj – chodzi zasadniczo o upewnienie się, że opracowana przez Ciebie treść ma dla niej rzeczywistą wartość).

 

Możesz myśleć o tym jako o liście składników, a nie o przepisie. Twoja lista składników może zawierać wszystkie potrzebne słowa kluczowe, ale nie da się zrobić obiadu bez powiązanych instrukcji, podczas gdy Twój szczegółowy przepis to treść, która zapewnia czytelnikowi prawdziwą wartość, wnosząc bardzo potrzebny kontekst. Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak najlepiej używać słów kluczowych, zapoznaj się z poradą Google.

 

A jeśli szukasz bardziej szczegółowych informacji na temat zamiaru wyszukiwania, znajdziesz je tutaj. Krótkie przypomnienie: celem wyszukiwania jest skupienie się na przyczynach (informacyjne, nawigacyjne, handlowe lub transakcyjne). Zatem badając najpierw szeroko słowa kluczowe, a następnie starając się zrozumieć, w jaki sposób tworzone treści będą odpowiadać potrzebom użytkowników, będziesz w lepszej pozycji, aby zmaksymalizować wartość (zarówno dla klienta, jak i budżetu Adword). Zrozumienie intencji i połączenie tej wiedzy z innymi wskaźnikami dotyczącymi słów kluczowych, takimi jak liczba wyszukiwań, CPC i poziom trudności, pozwoli Ci wyświetlać właściwą treść we właściwym czasie.

Jak? Zwróć uwagę na funkcje stron wyników wyszukiwania (SERP) według słów kluczowych, a następnie dopasuj treść, aby konkurować z najlepszymi.

5. Opanuj sztukę tworzenia metaopisu Copywriting

Wyświetlane w SERPach pod tytułem strony opisy meta nie wpływają bezpośrednio na rankingi , ale są kluczowym elementem optymalizacji współczynników klikalności. Upewnij się, że Twoje są używane do dokładnego opisywania treści na Twojej stronie w sposób jasny i zwięzły oraz sprawiają, że są one angażujące. Traktuj swoje metaopisy jako kopię, tak samo jak tekst reklamy.  Dobrze napisany metaopis może zachęcić odbiorców do kliknięcia Twojej oferty zamiast innych, które mogą nie być tak interesujące, co poprawia współczynniki klikalności.

 

Postawmy sprawę jasno: dobrze napisane jest zawsze ważne, a celem jest przekazanie go we wszystkich miejscach (czyli w całej witrynie i na każdej z jej stron). Ale mając na uwadze szybkie wygrane, zoptymalizowanie opisów meta (które są krótkie i zaleca się od 156 do 165 znaków) jest koniecznością. Ponadto przegląd całej witryny może być świetnym miejscem do wyćwiczenia mięśni pisania i edytowania, zapewniając przy tym spójny charakter marki i ton w całej witrynie.

 

Aby uzyskać więcej informacji na temat opisów meta, dlaczego są one ważne i jak najlepiej do nich podejść, w tym kilka zwycięskich przykładów, zapoznaj się z tym artykułem. Wersja TL; DR: pamiętaj o tych siedmiu wskazówkach:

  • Dowiedz się, co robią Twoi konkurenci.
  • Zaplanuj podróż swojego klienta.
  • Użyj swojego głosu marki.
  • Uwzględnij właściwe słowa kluczowe.
  • Skorzystaj z trendów.
  • Celuj w określone intencje.
  • Odśwież swoją kopię.

6. Upewnij się, że jesteś odpowiedni

Omawiając słowa kluczowe i synonimy, a także zamiar wyszukiwania, poruszyliśmy już kwestię trafności, ale poświęćmy chwilę, aby zagłębić się w szczegóły.  W końcu może to zwiększyć naszą wiarygodność jako eksperta w swojej dziedzinie, a tym samym źródło i hit wyszukiwania. Wracając do podstaw, zgódźmy się, aby wyszukiwarki analizowały zawartość internetową w celu oceny, czy dana strona zawiera informacje, które mogą być istotne dla użytkownika na podstawie wyszukiwanego hasła.

Kiedy przyjmiemy to proste stwierdzenie jako podstawę przypadku użycia, musimy umieścić się w umyśle naszych użytkowników i ich potrzebach. Aby wykonać pracę wydajnie, wyszukiwarka musi ocenić wyszukiwane hasło użytkownika na podstawie pewnych kluczowych czynników. W takim przypadku znaczenie nabiera charakteru sytuacyjnego; dlatego Twoje cele optymalizacji również powinny być takie. Krótka wersja: Nie możesz być wszystkim dla wszystkich.

Ogólnie rzecz biorąc, kluczowe czynniki rankingu są otwarcie udostępniane przez Google i obejmują znaczenie zapytania (zamiar myślenia, określone za pomocą modelowania językowego), jakość treści i użyteczność, a także kontekst i ustawienie. Konkrety (cóż, nie zaczynajmy od wyzwań związanych z SEO), ale ogólnie rzecz biorąc, powiedzmy, że powinieneś myśleć o swoich treściach i ich trafności w taki sam sposób, w jaki chcesz, aby wyniki wyszukiwania odpowiadały Twoim osobiste potrzeby.

Bądź swoją własną sztuczną inteligencją. Oceń środowisko, a następnie skoncentruj się na najbardziej odpowiednich miejscach, aby zmaksymalizować ROI. Systemy rankingowe są zaprojektowane tak, aby sortować wszystkie dostępne treści i dostarczać najbardziej przydatne dla osoby wyszukującej, jako takie, nie są one pojedynczym algorytmem, ale raczej składają się z całej serii algorytmów. Oprócz wyszukiwania terminów użytych we wpisie wyszukiwania, systemy rankingowe ocenią wiedzę specjalistyczną na temat źródła i uwzględnią na przykład lokalizację geograficzną.

Jako podstawowe kryterium trafności, informacje o lokalizacji zapewniają niesamowitą możliwość maksymalizacji zwrotu z inwestycji dla firm niszowych z doskonałą zawartością. Ustanawiając witrynę jako wiarygodne źródło w określonym promieniu, wiarygodnego lidera myśli w swojej przestrzeni z odpowiednią zawartością bloga (czytaną na czas i regularnie dostarczającą przemyślane komentarze na popularne tematy), organizacja może skoncentrować pieniądze na opracowywaniu treści na docelowej obszar mający na celu podniesienie świadomości lokalnej marki o widocznym wpływie, wykorzystując klikalność jako kluczowy wskaźnik wydajności.

7. Wykorzystaj swoje linki

Od razu zgódźmy się, że można dobrze działać w SERPach bez linków zwrotnych, nawet sam John Mueller z Google tak mówi . To jest na uboczu, więc dopasujmy ten Domain Authority (który przewiduje, jak prawdopodobne jest, że witryna ma pozycję w SERP) jest uzależniony od wiarygodności przyznanej treści przez inne wiarygodne źródła, które z nią łączą. Możesz mierzyć swój Domain Authority za pomocą narzędzi SEO, takich jak Moz i Ahrefs. Mówiliśmy o promotorach zewnętrznych, ale nie zapominajmy też o znaczeniu linków wewnętrznych .

Ahrefs również omówił tutaj swoje wewnętrzne raporty dotyczące linków zwrotnych, które dostarczają pomiaru twoich wewnętrznych wysiłków związanych z linkowaniem. Struktura Twojej witryny powinna być tak skonfigurowana, aby zoptymalizować linki wewnętrzne. Ma to sens nie tylko z perspektywy SEO, ale także z perspektywy doświadczenia klienta, że ​​dobrze skonstruowana witryna umożliwi użytkownikowi klikanie w witrynie zgodnie z jego apetytem na informacje.

Wniosek

Świetne treści są kluczem do stale rosnącej listy strategii obsługi klienta. Od szeroko zakrojonych strategii marketingowych po ukierunkowane plany pozyskiwania klientów i public relations, po wyszukiwanie w różnych sektorach i specjalnościach, świetne treści mają do odegrania rolę w strategii cyfrowej każdej firmy. Aby Twoje treści osiągnęły wyższe pozycje w rankingu, musisz wziąć pod uwagę każdy obszar optymalizacji. Jeśli skupiasz się tylko na kopiowaniu ciała, tracisz.

Chociaż konfiguracja może wydawać się czasochłonna, warto zainwestować w optymalizację SEO – naprawdę poznać swoich odbiorców i odpowiednio je dostarczać. Poza wiedzą, że skuteczne planowanie przyniesie lepsze treści zorientowane na klienta, możesz mieć pewność, że myślenie o optymalizacji SEO przyniesie również wartość Twoim budżetom cyfrowym.

Z czasem, dzięki wielkiemu wysiłkowi i spójności, stosując się do wypróbowanych i przetestowanych wskazówek dotyczących optymalizacji, Twoja nowa (i ulepszona) treść może po prostu pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwania, które niedługo zostanie wykonane przez najnowszego klienta.