6 sposobów na zaangażowanie ruchu z organicznych wyszukiwań w mediach społecznościowych

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę z rozwojem organicznym, czy chcesz rozszerzyć zasięg wyszukiwania organicznego, ten prosty sześcioetapowy przewodnik pomoże Ci zaangażować ruch za pomocą odbiorców podobnych do Facebooka. Może się wydawać, że zbudowanie internetowej widowni złożonej z osób, które naprawdę chcą czytać to, co publikujesz, angażować się w Twoje treści i rzeczywiście kupować oferowane przez Ciebie produkty i usługi, zajmuje wieczność – zwłaszcza gdy próbujesz rozwijać się organicznie.

 

Wzrost organiczny może czasami zająć miesiące, a nawet lata, zanim osiągnie punkt rentowności. Szaleństwem jest to, że większość twórców i właścicieli firm wciąż czeka, aż Google przyciągnie kolejną osobę do swojej witryny lub strony. Ale co by było, gdyby istniał sposób na rozwiązanie tego problemu? A co by było, gdyby istniał lepszy i szybszy sposób jednoczesnego angażowania ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania i treści w mediach społecznościowych?

 

Na szczęście istnieje! Stworzyliśmy ten prosty, sześcioetapowy proces, aby zaangażować ruch związany z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania w mediach społecznościowych i radykalnie zwiększyć zasięg bezpłatnych wyników wyszukiwania za pomocą odbiorców podobnych do Facebooka.

  • Krok 1: Przeprowadź badanie słów kluczowych.
  • Krok 2: Utwórz treść (w tym przykładzie będzie to blog).
  • Krok 3: Uzyskaj trochę ruchu organicznego do tego fragmentu treści.
  • Krok 4: Skonfiguruj piksel mediów społecznościowych i pikseluj osoby, które czytają artykuł.
  • Krok 5: Utwórz podobną grupę odbiorców na Facebooku.
  • Krok 6: Wyświetlaj reklamy w mediach społecznościowych tym odbiorcom.

Kroki mogą wydawać się trochę za dużo, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz przygodę z rozwojem organicznym. Ale nie martw się; ten blog złamie to dla ciebie.

 

Krok 1: Przeprowadź badanie słów kluczowych

Większość osób rozpoczynających wyszukiwanie słów kluczowych ma już kilka słów kluczowych lub fraz, które według nich będą przydatne dla ich firmy lub niszy. Mogą to być słowa kluczowe związane z ich działalnością lub marką, np. [najlepsze książki do przeczytania w biznesie] lub [jakie pokarmy powodują stany zapalne?]. Badanie słów kluczowych (słów kluczowych) lub konkretnych słów i wyrażeń, których używasz Ty i Twoi idealni odbiorcy w związku z Twoimi produktami, usługami, branżą itp. Te bardzo szczegółowe tematy dotyczące nasion są bardzo ważne i stanowią świetne miejsce do rozpoczęcia.

 

Wiele razy treść, którą chcesz stworzyć i dla której chcesz pozycjonować, oraz to, co twoi odbiorcy faktycznie wpisują w pasku wyszukiwania, są prawdopodobnie zupełnie inne. Jest to jeden z najważniejszych powodów, dla których należy przeprowadzić badanie słów kluczowych. Jeśli ludzie go nie szukają, to po co tracić czas na jego tworzenie? Najmądrzejszym sposobem uniknięcia tego jest znalezienie dokładnych słów i wyrażeń, których Twoi idealni klienci obecnie szukają w Google i innych głównych wyszukiwarkach.

 

Zrozumienie tego nie jest tak skomplikowane, jak się wydaje. Istnieje kilka narzędzi do badania słów kluczowych, które mogą pomóc. Na przykład używamy Ahrefs do wyszukania frazy [jak zdobyć obserwujących na Instagramie]. Podczas tworzenia treści dla wyszukiwarek ważne jest, aby tworzyć treści, które odpowiadają na jedno pytanie na raz. Można rozwinąć to pytanie, nawet do kilku tysięcy słów. Ale nie myl jednego artykułu ze zbyt wieloma pytaniami i tematami.

6 sposobów na zaangażowanie ruchu z organicznych wyszukiwań

Na przykład możesz wziąć te krótko- i długoterminowe słowa kluczowe i napisać post na blogu na każdy temat (oczywiście, jeśli ma to sens dla Twojej firmy). Jeśli pisanie tematu na każde z tych pytań nie ma sensu, a słowa kluczowe są zbyt powiązane, być może bardziej sensowne będzie użycie tego zestawu słów kluczowych jako nagłówka H1 lub H2 w tym samym poście na blogu, co będzie odgrywają również istotny czynnik w rankingach wyszukiwarek.

 

Krok 2: Utwórz fragment treści

Teraz, gdy rozumiesz, jak ważne jest znalezienie odpowiednich słów kluczowych do wykorzystania w strategii marketingu treści, nadszedł czas, aby utworzyć post na blogu. Podczas pisania bloga należy pamiętać, że celem jest konsekwentne pozyskiwanie nowych czytelników na blogu, co ostatecznie doprowadzi do sprzedaży. Ma to również na celu pozyskanie czytelników i zaangażowanie na blogu, więc do mediów społecznościowych i wyszukiwarek wysyłane są sygnały, aby pomóc Twojemu artykułowi w rankingu na pierwszej stronie i w pierwszych 10 postach na blogu w Google.

Uzyskaj ruch organiczny

Ponownie, w tym miejscu w grę wchodzi badanie słów kluczowych. Pamiętaj, aby przeczytać każdy blog na pierwszej stronie Google związany z badaniem słów kluczowych. Robiąc to, upewnij się, że Twój artykuł przewyższa każdy z tych postów na blogu lub jest uznawany za bardziej wartościowy. Prawidłowo przeprowadzając badanie słów kluczowych, uzyskanie najwyższych pozycji w Google zajmuje niewiele czasu, ponieważ wiesz, czego ludzie szukają i jak często tego szukają. Po opublikowaniu posta na blogu w Twojej witrynie nadszedł czas, aby poczekać, aż niektórzy ludzie go przeczytają i zaangażują się w niego.

Krok 3: Uzyskaj ruch organiczny

Jedyne, co musisz zrobić w tym kroku, to poczekać, aż pojawi się trochę ruchu organicznego; celem jest około 1000 osób. Jeśli 1000 wydaje się za dużo, spróbuj mieć co najmniej 100. Z biegiem czasu, gdy stworzona przez Ciebie treść zacznie pojawiać się w wynikach wyszukiwania, możesz skonfigurować piksel (to kolejny krok) i zacząć wyświetlać reklamy w mediach społecznościowych, aby zhakować ten proces i szybciej przyciągnąć więcej oczu do swoich treści. Zacznę jednak od stwierdzenia, że ​​może to nie być takie proste, jak się wydaje – jest to krok, na którym większość firm utknie i nie wie, jak rozsądnie się rozwijać.

Większość twórców, firm i firm rozumie, jak działa prosta ścieżka marketingowa, ale nie rozumieją, jak stale pozyskiwać nowych wykwalifikowanych pracowników na każdym etapie ścieżki marketingowej. Mimo to większość firm nie rozumie, jak skutecznie łączyć wiele platform i wykorzystywać media społecznościowe do zwiększania ruchu w wynikach wyszukiwania organicznego lub odwrotnie. Ludzie stworzyli wszystkie te wspaniałe treści, ale nie rozumieją, jak wykorzystać tę niesamowitą zawartość, aby przejść na wyższy poziom.

Ludzie nie mają wystarczająco dużo czasu, aby codziennie tworzyć nowe treści. Presja związana z codziennym wymyślaniem nowych pomysłów, kręceniem filmów lub pisaniem posta na blogu na 2500 słów często prowadzi do wypalenia. A kiedy korzystasz z wielu platform, właśnie tam wchodzi w grę ta strategia marketingowa. Musisz zrozumieć, jak śledzić każdą osobę, która dotyka Twoich treści, od pierwszego do ostatniego dotknięcia. Badania wykazały, że zwykle potrzeba siedmiu interakcji lub kontaktów z firmą przed dokonaniem zakupu. Aby wiedzieć, ile razy dana osoba wchodzi w interakcję z Twoimi treściami, bardzo ważne jest umieszczenie piksela w Twojej witrynie w celu dokładnego śledzenia danych, co prowadzi do następnego kroku.

 

Krok 4: Skonfiguruj piksel mediów społecznościowych

Po opublikowaniu posta na blogu i uzyskaniu niewielkiego lub dużego ruchu związanego z Twoimi treściami, nadszedł czas, aby skonfigurować piksel mediów społecznościowych w swojej witrynie. Jeśli nie znasz piksela, oto definicja. Piksel to kilka linii kodu, które kopiujesz do sekcji nagłówka swojej witryny.

Działa poprzez umieszczanie i uruchamianie plików cookie w celu śledzenia użytkowników podczas interakcji z Twoją witryną i reklamami na Facebooku. Piksel służy dwóm podstawowym celom:

  • Aby remarketingować osobę, która odwiedziła jedną z Twoich stron.
  • Aby wiedzieć, które strony internetowe odwiedzili oraz śledzić i sprawdzać, czy ktoś wykonał żądaną akcję, cokolwiek to może być.

Zasadniczo piksel umożliwia Facebookowi śledzenie odbiorców na naszej platformie; zasadniczo dajemy Facebookowi dostęp do naszego śledzenia. Jeśli nie masz pewności, jak utworzyć piksel Facebooka i dodać piksel Facebooka do swojej witryny, wykonaj ten dwuczęściowy proces:

 

Część 1: Utwórz piksel Facebooka

  • Przejdź do Menedżera zdarzeń.
  • Kliknij Połącz źródła danych i wybierz Sieć .
  • Wybierz Piksel Facebooka i kliknij Połącz .
  • Dodaj swoją nazwę piksela.
  • Wprowadź adres URL swojej witryny, aby sprawdzić opcje łatwej konfiguracji.
  • Kliknij Kontynuuj.

 

Część 2: Dodaj piksel Facebooka do swojej witryny

Po utworzeniu piksela możesz umieścić kod piksela Facebooka w swojej witrynie. Istnieje kilka różnych opcji konfigurowania tej części:

  • Możesz ręcznie dodać kod piksela do strony internetowej.
  • Skorzystaj z integracji partnerskiej.
  • Skorzystaj z instrukcji e-mail.
Dodaj piksel Facebooka do swojej witryny

Gdy śledzenie jest na miejscu i w pełni rozumiesz wzorce odbiorców docelowych, możesz rozpocząć wdrażanie strategii R3MAT, pokazując właściwy komunikat właściwej osobie we właściwym czasie z odpowiednimi oczekiwaniami. Po skonfigurowaniu piksela mediów społecznościowych nadszedł czas, aby przejść do następnego kroku.

 

Krok 5: Stwórz podobną grupę odbiorców

Czy wiesz, że Facebook może przewidzieć, czy jesteś w ciąży, zanim się dowiesz? Albo, że Facebook może stwierdzić, czy zdradzasz swojego partnera? Albo że zamierzasz się rozwieść? Może śledzić każde przewinięcie w górę lub w dół, przesunięcie palcem, każde serce, repost, retweet i zna każdą osobę, firmę i profil, z którymi wchodzisz w interakcje. Wydaje się dość przerażające, prawda?

 

Ale tutaj staje się to superpotężne. Facebook ma opcję, w której możesz utworzyć grupę podobnych odbiorców w oparciu o jego możliwości śledzenia, aby dotrzeć do nowych osób, które najprawdopodobniej będą zainteresowane Twoją firmą, ponieważ są podobne do Twoich najlepszych obecnych klientów. Możesz utworzyć grupę osób o podobnych upodobaniach, zainteresowaniach i danych demograficznych do osób, które już wchodzą w interakcję z Twoją witryną. Oto jak utworzyć grupę podobnych odbiorców na Facebooku :

  • Idź do swoich odbiorców.
  • Kliknij listę rozwijaną Utwórz grupę odbiorców i wybierz opcję Grupa podobnych odbiorców.
  • Wybierz notatki źródłowe:

– Źródłem może być grupa odbiorców klientów, która nie została utworzona na podstawie danych pikseli, danych aplikacji mobilnej ani fanów Twojej strony.

– Rozważ wykorzystanie od 1000 do 50 000 swoich najlepszych klientów w oparciu o wartość całego okresu, wartość transakcji, łączną wielkość zamówienia lub zaangażowanie.

  • Wybierz kraj/kraje, w których chcesz znaleźć podobny zestaw osób.
  • Wybierz żądaną liczbę odbiorców za pomocą suwaka.
  • Kliknij Utwórz grupę odbiorców .

 

Utworzenie tej grupy odbiorców umożliwia każdej firmie utworzenie niewielkiej grupy osób, z którymi można rozmawiać w dowolny sposób. Możesz teraz wyświetlać tym odbiorcom trafne reklamy, przenosić ich przez lejek sprzedaży, budować z nimi relacje oraz zwiększać zasięg i częstotliwość. Wszystko to jest możliwe, ponieważ Facebook cały czas obserwuje tak wiele małych punktów danych. Facebook stale gromadzi informacje o tym, co kupujesz, kogo szukasz lub kogo znasz, jakie strony internetowe odwiedzasz oraz konta, które obserwujesz i których nie obserwujesz. Ponadto tysiące innych danych osobowych są gromadzone z rejestrów publicznych i Twojej aktywności w mediach społecznościowych.

 

Krok 6: Udostępnij odbiorcom reklamy w mediach społecznościowych

Ostatnim krokiem jest wyświetlanie trafnych reklam nowo utworzonym grupom podobnych odbiorców. Aby utrzymać ten proces, upewnij się, że konsekwentnie pokazujesz podobnym odbiorcom nowe, odpowiednie treści, które odpowiadają im na każdym etapie ścieżki zakupowej. Oznacza to, że trafisz do nich z nowymi lub przetworzonymi treściami (i takimi, z którymi Twoi odbiorcy lubią się angażować) na etapie świadomości, na etapie rozważania i na etapie decyzji w ścieżce kupującego. Kiedy ukończysz ten sześcioetapowy proces, oficjalnie rozpoczynasz swoje organiczne wyszukiwanie i podpalasz je.

 

Wniosek

Upewnij się, że nadal powtarzasz ten prosty sześcioetapowy proces, aby w kółko angażować ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania w mediach społecznościowych, aby uzyskać najlepsze wyniki. Powtórz wszystko, począwszy od wyszukiwania nowych słów kluczowych, tworzenia nowych treści i konfigurowania nowego piksela, aż po wyświetlanie nowych reklam fragmentu treści zapisanej lub nowej grupie odbiorców. Nie oznacza to, że musisz zmieniać to, co działa, ale może wyciąć kilka klipów z istniejących treści i pokazać je odbiorcom. Podziel większe fragmenty treści na mniejsze segmenty, aby utworzyć nowe fragmenty mikro-treści z aktualnie istniejących treści.